@offbeatorbit
Offbeatorbit
Posts
51546
Last update
2021-04-03 02:15:40
    prongsyouignoramus

    Lily Evans is from Cokeworth, a town in the English midlands, so you can bet she had a real strong working class accent. That, coupled with her refusing to give up muggle slang to assimilate, means that James (posh pureblood pillock that he is) finds Lily incomprehensible for the entire first year.

    offbeatorbit

    I’m screaming. Absolutely.

    marisatomay

    James Potter is the guy who was kind of a dick when he got to high school but cleaned up his act by junior year and went on to become a human rights lawyer with the ACLU because he knew he could make more of a difference fighting for what’s right instead of getting into schoolyard brawls

    Severus Snape is the guy who thinks that just because you’ve been friends for years you’ll eventually have sex with him and then after you drop him like a hot potato because hes been spending too much time on 4chan and reddit and started hanging out with guys who make racist and sexist remarks and then say “it’s just a joke!!” only for him to call you a slur in front of the whole school he joins a white supremacist group with his new buds and starts harassing women and minorities online and then in public and then is arrested for planning to shoot up a women’s college only to get off because he’s a white guy and now he teachers at your old high school

    offbeatorbit

    LOL FUCK.

    anonymous

    *whispers in you ear* lily evans being a needy clingy cuddle monster. lily evans being a little shit who widens her green green eyes just to manipulate james into getting up and taking care of harry that morning. lily evans doing shit and getting away with it because she knows the exact time to pout. lily evans being an attention seeking little shit. lily evans exaggerating the pain of her herbology bites just so she'd get more attention from sev that day.

    I think I just came tbh.

    anonymous

    i think you self insert into lily, i doubt that she talked about priviledge so much. if she did, there's no way she'd be so popular in school, just another know it all hermione.

    1) Yeah probably a little lol

    2) She definitely wasn’t one to stay quiet about anything that pissed her off either so I can definitely see her discussing concepts like privilege/oppression/whatever. Maybe not necessarily with those words but still.

    3) You can be popular and speak your mind. I like fics in which Lily is passionate about being a muggleborn and blood purity bs because she was living in a time of war and she spent the rest of her short life fighting that war #SO…

    anonymous

    eh. it could be bad fanfic, not that I've read many. being a dork who is doing his own thing doesn't quite explain the annoyance someone like lily would have for james. idk, it doesn't add up because she was a popular girl who was mischievous herself, why would she get annoyed by him? IL lily but i don't believe for a second that she was humble. teenage ego, being popular, brilliant, beautiful would make it impossible for a 15 year old. snape and resentment cause boys get more attention, maybe.

    I mean, she says it himself in SWM: He’s arrogant and she’s not here for it. On top of that, she knows that he bullies her best friend. Yeah, Lily was cheeky and mischievous too--and we can’t forget that little mouth twitch she had re: Snape’s spell being used against him--but I think that SWM also made it clear that Lily isn’t blindly impressed by pranks, quidditch skills or super-sized egos, all of which James had and many of which James demonstrated in a weird, badly timed, roundabout way to ask her out. Lily was turned off and it’s not too surprising to me. 

    IDK I just believe that ultimately James had a good head on his shoulders, he just ended up looking like a jerk for a lot of his ~youth~ which, apparently, he turned around. I don’t see Lily having low standards for dudes, especially dudes who were already on her “nah, son” list.

    anonymous

    same anon. and bugging the fuck out of her is just as bad? if he didn't sexually harass her it means he either mocked her or didn't get out of her hair when she wanted to be rid of him. that's emotional abuse. and not excusable because he "changed", either for her or for himself. that's the same sexist bullcrap that's been fed to women for a bazillion years.

    Er, no I meant that his personality bugged her because she thought he was an arrogant dickhead and he was. I don’t get where you’re getting this idea that he harassed her day in and day out from other than bad fanfiction? Frankly, we mostly get the impression that James (and the Marauders) mostly spent their time pulling pranks, playing Quidditch, sneaking around school and figuring out that whole animagus thing and bothering Snape, not constantly going out of his way to make Lily’s life a living hell. The only thing we know that James tried to do pre-7th year re: Lily was try to impress her (badly) and draw her name like a lovesick idiot on exam papers before asking her out in the dumbest way possible.

    We. Have. No. Proof. Of. Him. Harassing. Lily.

    I really think it’s a stretch to say that James was emotionally abusing Lily like...what? 

    The only dysfunctional relationship that we know Lily was in was the one she had with Snape.

    anonymous

    don't you think that james constantly asking lily out was sexual harassment? because i do. if he asked her out more than three time during the whole span of their school years, then the guy doesn't know no means no.

    The idea that James constantly asked Lily out every chance he got is more of a fandom creation than anything else. I’m not really sure I buy it, especially since I think it’s safe to assume that SWM might have been the first time he asked Lily out. 

    He definitely bugged the fuck out of her because he was a dickhead but I don’t think Lily would go out with someone who unapologetically sexually harassed her for years on end. Nah.

    anonymous

    what are your favourite lily fics? :)

    I always mean to do an official post of my fave mwpp era fics and I will maybe actually do that in the near future (do not bet money on this) but at the top of my head I really like The Age Of Inertia a lot rn. There are so many others, especially one-shots, ffs I need to keep better track of fics FUCK NOW I'M STRESSED BUT PLS READ AGE OF INERTIA???

    THERE ARE SO MANY OTHERS.

    Bee does really great one shots???

    So does SunshineDaisiesWindmills iirc???

    Sorry this should be a better post OH WAIT ALSO FOR JAMES CENTRIC I REALLY LIKE THE REALITY OF CARD GAMES?

    I also like the ones I've written wow I haven't written a fic in over a year smdh.

    anonymous

    just wanted to say, lily as a character gets so little characterization in fandom and when she does get it she's this naive, sugary sweet unreal fucking angel and i love that you give her life in fics. i know that you ship jily and all but i think both james and snape were dickheads. both are romanticized as fuck when they were both ugly dunderheads tbh. i'd much rather read fic about bad girl lily struggling with her shit than james and snape being "bad boys" who reform, lol. she's just hotter.

    I'm glad you like my fics and their lack of sugary sweet Lily because LOL fuck that shit like she was a good person obviously and I think she was naive in some ways but in the little we saw of her there was never any sense that she was this delicate little flower (pun????). Girl jumped to conclusions on the fly and she was known for being cheeky so like yeah.

    Yeah Snape and James were both dickheads but Snape was a bigger one and TBH I love them both as characters and I will read the fuck out of anything involving them and Lily that isn't complete shit so!!!

    (Yes she was hotter)

    anonymous

    YES, Here I Stand was my favorite a million years ago and I actually messaged that girl telling her I loved it and wished she'd repost it, but, yeah, nothing. ...good thing I also saved a copy when I was a twerpy teenage weirdo. (which I'm very embarrassed about now, hence the anon.)

    ANON. NO. PLS SEND IT TO ME OH MY GOD OH MY GOD. I think I saved it before but the files are elsewhere right now oh MY GOD PLS DON’T BE EMBARRASSED I’M THE ONE WHO HAS BEEN GOOGLING THIS STUPID FIC WITH QUOTATION MARKS AND SHIT AROUND IT FOR THE PAST LIKE HOUR I AM THE WORST.